piątek, 21 lutego 2014

Wstęp

Blog powstał w celu dokumentowania kontrowersyjnej części działalności portalu Fotopolska.eu. Dzięki upublicznieniu opisanych poniżej działań, mam nadzieję zmusić Fotopolskę, do poszanowania ogólnie przyjętych zasad. 1. Na tą działalność składa się kopiowanie i umieszczanie u siebie skanów z innych stron, bez podania źródeł. 2. Świadome podawanie nieprawdziwych źródeł pochodzenia skanów. 3. Brak reakcji na prośby o dodanie źródła pochodzenia skanów, lub agresywna reakcja w stosunku do proszącego. 4. Wywabianie zabezpieczeń przed kopiowaniem i nanoszenie swoich. 5. Upominanie się użytkowników Fotopolski o podawanie źródła skanów skopiowanych z portalu, pomimo tego, że u siebie uważają to za zbędne. 6. Tolerowanie (i wysoka pozycja wśród fotopolan) osób odpowiedzialnych za wymienione powyżej działania. W gronie kopiujących i przerabiających skany jest nawet administrator portalu. 7. Kopiowanie aukcyjnych skanów i nanoszenie na nie swoich oznakowań. 8. Deklarowanie przez fotopolan w rożnego rodzaju promocyjnych wpisach (na przykład na forach) poszanowania zasad, przede wszystkim podawania źródeł skanów. Portal staje się coraz poważniejszym źródłem skanów, wykorzystywanych w rożnych, przede wszystkim internetowych, publikacjach. Wydaje się, że trzeba uświadomić czerpiącym z niego, że jest to źródło niepewne i kontrowersyjne. Osobiście z Fotopolską miałem do czynienia kilkukrotnie. Z dużym trudem ale udało mi się jednak zmusić ich do usunięcia moich skanów. Historia jest zbyt długa by w tym miejscu do niej wracać. Zachęcam jednak do zapoznania się z nią, bo jest to najobszerniejszy materiał ukazujący prawdziwe oblicze portalu. http://szczytnopocztowki.blogspot.com/search/label/fotopolska Nie zabrakło mi determinacji by z nimi walczyć. niestety co jakiś czas powracają po kolejne skany i mimo tego, że w stosunku do mnie nie stosują już agresji, to ile razy można interweniować, przedstawiać niezbędne im dowody. Nie prościej byłoby wyrzucić z portalu głównego kopistę? Uznałem, że warto pomóc innym. Nie każdy ma czas i odpowiednie zacięcie by się z nimi spierać. Dlatego jeśli mieliście z Fotopolską podobne doświadczenia lub natrafiliście na coś interesującego w Internecie, proszę o linka lub emaila (witoldo125@tlen.pl).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz