środa, 26 marca 2014

Fotopolan spór o...

Prawda jak pięknie się różnią? Trzeba też przyznać, że z pewnym kolegą byłem naiwny sadząc, że ten pan to tak niechcący publikuje czyjeś skany bez zgody a i zabezpieczenia potrafi wywabić. Myśleliśmy, że zasad jest nieświadomy…. http://fotopolska.eu/2357,user.html?galeria_zdjec "Polska › woj. warmińsko-mazurskie › powiat ostródzki › Dąbrówno › Rynek Lata 1925-1935 , Gdzieś w Dąbrównie - podpis pod zdjęciem ( IS PAN ) Skomentuj zdjęcie+1 głosów:1 Hellrid +1 głosów:1 Czy Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk wydał zgodę na publikację? 2014-03-25 20:17:36 (23 godzin temu) Hellrid +1 głosów:1 Czy Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk wydał zgodę na publikację? 2014-03-25 20:17:36 (dzień temu) mamik do Hellrid: Na pewno nie dał zgody na zasłanianie swojego copyrighta. 2014-03-25 20:19:01 (dzień temu) +1 głosów:1 pawulon +1 głosów:1 do Hellrid: System opracowano w ramach projektu "Budowa Centrum Archiwizacji Digitalizacji Materiałów Foto- i Fonograficznych CADIS (Centre for Archivisation and Digitisation of Image and Sound)", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka - to z ich stronki, a skoro robią to z funduszy europejskich, to nie mogą zabronić korzystania ze swoich zbiorów. 2014-03-25 22:43:57 (dzień temu) +1 głosów:1 Hellrid +1 głosów:1 do pawulon: Dla mnie to ma małe znaczenie, źródło zdjęcia zostało zatajone w świadomy sposób. Już wystarczy doczytać to: http://www.ispan.pl/pl/nota-prawna 2014-03-25 22:59:07 (dzień temu) pawulon do Hellrid: Czyli mamy dwa punkty widzenia na przepisy prawa w temacie gospodarowania środkami unijnymi ;) Co do zatajenia źródła, to chyba nie uważasz że nasze logo je zasłoniło na tyle, że nie da się tego odczytać (Tobie się udało). Inna rzecz, fotka jest dostępna również na http://www.ciekawemazury.pl/ar...zur/_/city/D%C4%85br%C3%B3wno/ , czyli że inni też korzystają ;) 2014-03-25 23:10:06 (dzień temu) Hellrid do pawulon: Dobra poddaje się ;). 2014-03-25 23:13:58 (dzień temu) mamik do pawulon: Mamy też regulamin §7. Publikowanie materiałów zamieszczonych w wydawnictwach książkowych, artykułach i pracach naukowych (zwanych dalej źródłami) musi być zgodne z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Materiały ze źródeł, które wymagają zezwolenia, można publikować jedynie pod warunkiem uzyskania i przesłania pisemnej zgody, którą należy przesłać pod adres kontakt@fotopolska.eu A to zdjęcie wymaga zezwolenia. 2014-03-25 23:14:49 (dzień temu) Piotr Brzezina do mamik: A gdzie ja to zasłoniłem. Możesz u mnie jeszcze pokaopać a znajdziesz więcej . Czy z NAC mam Ci wysłać zgodę bo też wystawiłem zdjęcia Jak byś potrzebował jakiejś zgody to napisz to Ci wyśle.. 2014-03-25 23:22:52 (dzień temu) pawulon do mamik: O tym nie dyskutowałem, i tego nie neguję ;) 2014-03-25 23:26:00 (dzień temu) mamik do Piotr Brzezina: Zgoda zgodą, ale na pewno NAC nie zgadza się na zasłanianie jego logo. "Prosimy także o zachowanie wyglądu kopii zdjęć zamieszczonych na naszej stronie, umieszczenie w publikacji logo NAC " http://www.nac.gov.pl/zbiory_korzystanie 2014-03-25 23:28:01 (dzień temu) Andrzej G do mamik: Z tego co pamiętam to NAC bardzo rygorystycznie podchodził do swoich zbiorów, i raczej jedynie dopuszczał ich zakup dla dalszego wykorzystania, niż zwykłe pobranie i dalsze umieszczenie na innej stronie, nawet z nie zasłoniętym ich logo. 2014-03-25 23:29:31 (dzień temu) mamik do Andrzej G: W tym linku powyżej jest mowa że wyrażają zgodę na 300 rocznie ale na dokładnie opisanych warunkach. 2014-03-25 23:33:05 (dzień temu) Piotr Brzezina do mamik: Pokaż mi gdzie ja zasłoniłem na tym zdjęciu l Po uzyskaniu zgody pisemnej z NAC nie zasłaniam ani nie usuwam loga Mam jeszcze od innych zgody pisemne na publikacje zdjęć . Czego jeszcze szukasz żeby mi dowalić a Ci podpowiem . 2014-03-25 23:36:03 (dzień temu) Andrzej G do mamik: Bardzo Ci dziękuję za tę informację. Pisałem na podstawie własnych wiadomości, które jak widać okazały się już nieaktualne. To dobra wiadomość, że można od nich uzyskać taką ilość zdjęć. Może dla ludzi z dużych miast, jak Wrocław, te 300 zdjęć to prawie nic, ale dla małej miejscowości może oznaczać, że można by kilkakrotnie uzyskać każde zdigitalizowane u nich zdjęcie. Pozdrawiam 2014-03-25 23:40:42 (dzień temu) mamik do Piotr Brzezina: Ciężko się Tobą rozmawia, ale mimo wszystko odpowiem. Po prawej stronie na dole w rogu jest logo IS PAN oraz znak copyright © Nie odhaczyłeś dodawania loga Fotopolski i nasze logo nałożyło się na ich. To samo zrobiłeś tu http://fotopolska.eu/515055,foto.html Czy to jasne? Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: uzupełnienie 2014-03-25 23:46:38 (dzień temu) Piotr Brzezina do mamik: Może ciężko się rozmawia Ja walczę o swoje racje. Jak dodawałem pierwsze zdjęcia z NAC otrzymałem komentarz żeby wyłączyć mój podpis ale zostawić logo FP. Ja go nie umieszczam w tym miejscu na zdjęciu to jest automat. Ty mi każesz usunąć logo FP . Takich przykładów jest więcej Jeden Admin tak drugi inaczej. Tak samo było z numeracja obiektu jeden tak drugi tak.Prosił bym bardzo żebyś odpisał kogo słuchać. Wy żądacie od nas trzymania się regulaminu a sami go nie znacie. Korzystając z okazji uzyskiwania zgody na publikację zdjęć Ty nie możesz z góry stwierdzić ze ktoś nie ma zgody na publikacje zdjęć . Ty usuwasz bo ktoś nie ma zgody Co zrobisz jak wyśle Ci zgodę. Zwykłe słowo przeprasza od Ciebie mnie nie satysfakcjonuje a dlaczego to Ty dobrze wiesz nie bde Ci psuł opinii przed innymi 2014-03-26 15:28:15 (14 godzin temu) mamik do Piotr Brzezina: "Materiały ze źródeł, które wymagają zezwolenia, można publikować jedynie pod warunkiem uzyskania i przesłania pisemnej zgody, którą należy przesłać pod adres kontakt@fotopolska.eu" Masz to przysyłaj. Logo można zamieścić albo nie jednym kliknieciem w formularzu dodawania. 2014-03-26 15:37:40 (14 godzin temu) Piotr Brzezina do mamik: Jak zamieszczać logo to ja wiem . Moje pytanie. Czy na takich zdjęciach wolno dodawać, czy jest zabronione logo FP? Jeżeli jeden mówi tak a drugi tak .Komu wierzyć. Nie z mojej winy zostało zasłonięte tamte logo przez logo FP ( to co mi zarzuciłeś ze usunąłem to jest pomówienie) Ty jesteś tu do przestrzegania prawa i pomocy innym użytkownikom strony a nie od mszczenia się za coś 2014-03-26 15:51:32 (14 godzin temu) +1 głosów:1 Rafał C. +1 głosów:1 Ciekawa dyskusja, bo zgodnie z prawem, tej fotografii nie chroni prawo autorskie, a podanie źródła jest tu raczej przejawem dobrej i woli i dobrego wychowania. Tym bardziej ochronie prawnej nie podlegają skany takiego zdjęcia. 2014-03-26 16:31:25 (13 godzin temu) +2 głosów:2 Rafał C. +2 głosów:2 do Hellrid: Na publikację ksera? Znaczek © pod czymś takim jak skan nie ma mocy wiążącej. Tak samo, jak sprzeczne z polskim prawem umowy. Nie nabywa się praw autorskich do grafiki przez odbicie jej na ksero, zeskanowanie, czy sfotografowanie tak, żeby wiernie było widać grafikę, a nie wkład fotografa. A do wiernej kopii z definicji nie można mieć praw, bo nie jest przejawem działalności twórczej o indywidualnym charakterze, itd. Wszystkie kopie są takie same. 2014-03-26 18:14:35 (11 godzin temu) mamik do Rafał C.: Przecież tu nie chodzi o prawo autorskie ale o podstawowe zasady kultury i przy okazji naszego regulaminu. 2014-03-26 18:20:37 (11 godzin temu) +2 głosów:2 mamik +2 głosów:2 do Piotr Brzezina: Tutaj sobie poradziłeś http://fotopolska.eu/497669,foto.html 2014-03-26 18:28:46 (11 godzin temu) Piotr Brzezina do mamik: Czy Ty czytasz co ja pisze ? Raz karzecie dawać logo FP raz nie Nie wiem które to z kolei zdjęcie, Raz tam jest logo na innych nie to zależało jakie mieliście humory Robicie z nas głupków. Odpisz mi na pytanie które Ci zadałem >> Moje pytanie. Czy na takich zdjęciach wolno dodawać, czy jest zabronione logo FP? Jeżeli jeden mówi tak a drugi tak .Komu wierzyć. 2014-03-26 19:08:00 (11 godzin temu) esski do Piotr Brzezina: Odpowiem tak, jak ja to staram się czynić, daję logo FP tylko w chwili, kiedy dodaję zdjęcie swojego autorstwa lub zdjęcie jakie zakupiłem i mam je fizycznie w swoich zbiorach, reszta idzie bez znaku FP, Robie tak od kilku miesięcy, Na zdjęciach, mniej więcej do grudnia 2013, różnie z tym w moich wrzutach na FP bywało. 2014-03-26 19:24:25 (10 godzin temu) mamik do Piotr Brzezina: NAC w zgodzie Ci nie napisał, że ma być zachowane ich logo? 2014-03-26 19:33:14 (10 godzin temu) Piotr Brzezina do esski : Dzieki za wyjaśnienie Ja tak teraz zacznę robić. Coś ci napisze Otrzymałem zgodę z NAC na 300 zdjęć oraz od pani instrukcję pobierania i dysponowania . To co sobie życzyła to robię wysyłam tam link strony FP gdzie dodałem zdjęcie i są tam też zdjęcia gdzie jest logo FP na ich logo Potem otrzymuję zgodę na pobieranie . Jest to trochę głupie gdyż najpierw dodaje a potem mam zgodę. Ale idzie to przeżyć. Teraz >> mamik << to kwestionuje Czyli jest szefem wszystkich szefów Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisanie 2014-03-26 19:38:00 (10 godzin temu) mamik do Piotr Brzezina: Ja tego nie kwestionuję, ale zgodnie z regulaminem prześlij zgodę na kontakt@fotopolska.eu 2014-03-26 19:46:25 (10 godzin temu) Neo[EZN] do mamik: Tak jest. Wyślij zgodę, zerkniemy i będzie wszystko jasne :) 2014-03-26 19:54:15 (10 godzin temu) Piotr Brzezina do mamik: Otrzymałem w ostatnich dniach 22 e-maile z tego 7 napisało mi że niebawem zacznie się nagonka na moje zdjęcia przez Ciebie. najlepiej jak będę pisał tak jak Ty i inni < Aukcja internetowa > wtedy nie muszę się tłumaczyć Pomimo moich próśb nadal nie odpowiadasz na moje pytania dotyczące spraw technicznych Tylko ATAK 2014-03-26 19:54:39 (10 godzin temu) +1 głosów:1 Rafał C. +1 głosów:1 do mamik: Zwróć uwagę, że pisałem o tym, że podanie źródła jest przejawem dobrej woli i dobrego wychowania. Źródło powinno być podane. Nie powinno być usuwane logo. Ale chodziło mi również o dyskusję na temat zgody Instytutu SPAN na publikację skanów. Uważam że w tym wypadku zakaz publikacji skanów zdjęć nie chronionych prawem autorskim jest bezpodstawny. 2014-03-26 19:56:36 (10 godzin temu) mamik do Piotr Brzezina: Masz jakieś obsesje. Masz pytanie to je normalnie zadaj, najlepiej na forum technicznym. 2014-03-26 20:12:43 (10 godzin temu) Neo[EZN] do Piotr Brzezina: Pytaj śmiało Piotrze - na forum lub na e-mailu jeżeli masz pytania związane z obsługą / działaniem strony, sprawy techniczne itd... 2014-03-26 20:23:59 (9 godzin temu) Piotr Brzezina do mamik: Czy te pytanie jest nie normalne zadaje Ci teraz trzeci raz. >> Moje pytanie. Czy na takich zdjęciach wolno dodawać, czy jest zabronione logo FP? Jeżeli jeden mówi tak a drugi tak .Komu wierzyć.>> Jeżeli nie znasz odpowiedzi , wtedy Twoje uwagi do lago na zdjęciach archiwalnych są tylko Twoim domysłem Jedynie esski napisał co on robi przy takich zdjęciach ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie Ja podejdę teraz do takich zdjęć jak esski Może wtedy się o......sz. Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisane 2014-03-26 20:26:51 (9 godzin temu) Piotr Brzezina do Neo[EZN]: Zadaje te pytanie już trzeci raz < mamik >. zamiast mi odpowiedzieć to unika i szuka innych niedociągnięć moich zdjęć. Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: dopisano 2014-03-26 20:33:04 (9 godzin temu) mamik do Piotr Brzezina: Nie ma pojęcia kto Ci poradził żeby na zdjęciach z NAC dodawać logo Fotopolski, ale na pewno nie miał racji. To chyba oczywiste żeby nie nakładać jednego logo na drugie. Nie ma wspólnych zasad używania loga, możesz postępować jak Esski, będzie dobrze. 2014-03-26 20:43:41 (9 godzin temu) +3 głosów:3 Rafał C. +3 głosów:3 do Piotr Brzezina: Może tak według mnie: Do zdjęć oznaczonych czyimś logo - nie dodajesz naszego, nie usuwasz ani nie zasłaniasz obcego. Publikujesz podając źródło i autora. Zdjęcie do których ktoś ma prawa a masz jego zgodę na publikację - nie dodajesz naszego loga, podajesz źródło i autora. Zdjęcia bez praw autorskich, zdjęcia w domenie publicznej, zdjęcia na licencji CC - możesz dodać logo, podając autora, źródło. Twoje zdjęcia - możesz sobie nawet myszkę Miki na niego nakleić. Jak coś pomyliłem, niech mnie ktoś poprawi. 2014-03-26 20:54:55 (9 godzin temu) Piotr Brzezina do mamik: To my tu piszemy Nie można było od razu to napisać . Teraz bez emocji. To znaczy że nie ma konkretnego przepisu. Czytałeś odpowiedź co napisałem do esski w sprawie NAC . Otrzymują każdy link zdjęcia dodanego do FP. Zgodę otrzymuje do 2 dni. Nie czepiają się loga ani podpisu takich parę dodałem Na dowód ze przeglądają te zdjęcia jest fakt zwrócenia mi uwagi że pod zdjęciem nie dodałem 2 x Linku zdjęcia z ich strony NAC Zauważyłeś jak jest zdjęcie podpisane.( zgoda NAC link itd) Oprócz tego mam na twardym wszystkie linki zdjęć dodanych do FP. Żeby być zgodny z ich zaleceniami dodanie takiego zdjęcia trwa dość długo. 2014-03-26 21:07:00 (9 godzin temu) Piotr Brzezina do Rafał C.: Po co tyle okrężnych pisań szukania dziury w całym jak można to w taki prosty sposób wyjaśnić Dziękuje bardzo i przychylę się do tych uwag. 2014-03-26 21:13:28 (9 godzin temu) mamik do Piotr Brzezina: No o to wszystko chyba jasne. Rafał ładnie to streścił. 2014-03-26 21:13:42 (9 godzin temu) Piotr Brzezina do mamik: Teraz będę się starał wprowadzić to w życie. 2014-03-26 21:28:51 (8 godzin temu) +4 głosów:4 Thor +4 głosów:4 do Piotr Brzezina: Fajnie, że problem się wyjaśnił i zdrowy rozsądek zwyciężył. Myślę jednak, że na dobry koniec dyskusji warto przeprosić mamika za ten niekontrolowany i niemerytoryczny fajerwerk emocji. To publiczne forum a nie spotkanie z kumplami na piwie. A i Twoja wiarygodność jako dyskutanta wzrośnie. 2014-03-26 21:31:27 (8 godzin temu) Piotr Brzezina do Thor: Może tak Nie mam za co przeprosić . Jeżeli bym nie miał racji w niektórych moich komentarzach to bym to zrobił. Słowo przepraszam już nie raz padło z mojej strony. Jeżeli mi udowodnisz ze przekroczyłem < coś nie tak > to go przeproszę Jedynie co zrobię to mamik WSZYSTKO GRA Komentarz został edytowany przez użytkownika - powód: błąd 2014-03-26 22:11:54 (8 godzin temu) +1 głosów:1 Thor +1 głosów:1 do Piotr Brzezina: Nie trzeba udowadniać. Można mieć wątpliwości, a wręcz należy mieć własne zdanie. Dyskutować też trzeba. Natomiast stosowanie wulgaryzmów na publicznym forum wobec osoby, której się nawet nie zna mogłoby wskazywać na niczym nieuzasadniony brak szacunku wobec wszystkich biorących udział w dyskusji. A tego byśmy nie chcieli. Proste, no nie ? 2014-03-26 22:25:45 (7 godzin temu) Piotr Brzezina do Thor: Masz rację . Przeczytaj co to jest "wulgaryzm " Na tym zakończyłem komentarz w tym temacie bo widzę ze się dogadaliśmy ( więcej nie będę odpowiadał ) 2014-03-26 22:39:58 (7 godzin temu) +1 głosów:1 Thor +1 głosów:1 do Piotr Brzezina: Spoko. Udział w dyskusji to nie obowiązek. Nie dogadaliśmy się, bo tych przeprosin, czyli gestu dobrej woli zabrakło. Skoro miło i sympatycznie się nie dało, to napiszę wprost - wyrażaj swoje opinie, bo takie Twoje prawo i prawo demokracji. Natomiast, jeśli jeszcze raz wobec kogoś użyjesz słów powszechnie uważanych za wulgarne (nawet wykropkowanych), to Cię osobiście zbanuję. Nawet, jeśli sam za to wylecę 5 minut później. Prosty układ, prawda ? :) 2014-03-27 00:15:27 (5 godzin temu) I jeszcze: http://fotopolska.eu/508079,foto.html "Polska › woj. warmińsko-mazurskie › powiat ostródzki › Dąbrówno › Rynek Lata 1925-1934 , Dąbrówno - rynek Skomentuj zdjęcie+1 głosów:1 mamik +1 głosów:1 A tu czyje logo zasłonięte? 2014-03-26 18:12:06 (godzinę temu) +2 głosów:2 Hellrid +2 głosów:2 do mamik: Już pomijając te wszystkie sprawy ze zgodą lub jej brakiem, chociaż wypadałoby napisać realne źródło niż enigmatyczny Internet. W innym wypadku zbieranie zdjęć to wolna amerykanka, bez zasad i na przekór wszystkiemu - typowe polskie podejście. Cieszę się Piotrze, że chcesz nam pokazać naszą piękną Polskę, ale chociaż napisz źródło prawidłowo i nie będę się czepiać ;). 2014-03-26 18:24:28 (godzinę temu) Gamebitt Komentarz został usunięty przez użytkownika 2014-03-26 18:33:01 (55 minut temu) Piotr Brzezina do Hellrid: Tu masz racje. Mogę się wytłumaczyć nic więcej. Kolega zbierał zdjęcia dla swoich potrzeb ( tylko pisał miejscowości ale nie notował pochodzenie ) Nie wiedziałem skąd one są więc w spisie jest < internet > i tak podpisałem. Najlepiej podpisać Aukcja internetowa i bynajmniej nikt się nie czepia i nikt nikomu nie udowodni ze to prawda Co ? 2014-03-26 19:18:26 (9 minut temu) Piotr Brzezina do mamik: Skąd ta pewność ze tam było logo takie zdjęcie otrzymałem. Ty jesteś szpeclogo." Fajnie, że na Fotopolsce są ludzie kierujący się zasadami. Szkoda tylko, że są tak naiwni, że nie wiedzą jakie zasady tam tak naprawdę obowiązują. Jedna z nich (przypominam cytat jednego z moderatorów): Regulamin jest dla ozdoby…” https://www.facebook.com/photo.php?fbid=440994332711120&set=a.428692200608000.1073741828.428498410627379&type=1&theater

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz