środa, 5 marca 2014

Pomóżmy moderatorom Fotopolski w ich pracy

Moderatorzy Fotoposki to bardzo zapracowaniu ludzie. Na zajmowanie się portalem mają niewiele czasu (sami mi tak pisali). Dodatkowo ja piszę niejasno ( i oni nie wiedzą, które skany zgłaszam do usunięcia). Jeśli tak to przepraszam, postaram się jaśniej… Część skanów zgłoszonych przeze mnie ostatnio usunęli. Poniżej to co im umknęło: http://fotopolska.eu/489350,foto.html?galeria_zdjec&w=12&user=415 Skan pozbawiony zabezpieczeń ale za to okraszony zabawnym komentarzem Pawulona. http://fotopolska.eu/490006,foto.html?galeria_zdjec&w=12&user=415 http://fotopolska.eu/484463,foto.html?galeria_zdjec&w=12&user=415 To moje nowe znalezisko w zasobach Esski. Chcecie się może pobawić w zgadywanie co zostało zmienione? Może poprosicie Pawulona, on ma taki fajny program graficzny, to wasz kolega na pewno za darmo poprawi wam partactwo Esski. Zwrócicie też uwagę do jakiego powiatu Esski przypisał ten skan. Chyba był mocno niedysponowany albo tak bardzo zaangażował się w wywabianie moich oznaczeń, że z przejęcia pomylił powiaty. Tak się zastanawiam czy publikując (na Facebooku i powyżej)ten widoczek nie łamię prawa autorskiego. Przecież Esski sporo się napracował. Zmienił kontrast, wyretuszował i pozmieniał niektóre elementy. W zasadzie skany pocztówek nie są chronione prawem autorskim. Czy taka, w którą włożono tyle pracy, którą oznakowano logo portalu i użytkownika jest chroniona? Nie wiem. To pytanie do specjalistów. http://fotopolska.eu/221337,foto.html?galeria_zdjec&w=12&user=415 Ten skan już zgłaszałem dwukrotnie. Kupiłem go na eBay. Był błędnie opisany, wypatrzyłem go w zakładce Prusy Wschodnie i pewność, że to Szczytno miałem dopiero gdy dostałem go w swoje ręce. Wcześniej nie dało się togo stwierdzić, bo skan był za słaby. Oczywiście dowodów na to nie mam i możecie iść w zaparte. W tym akurat macie wprawę. Deklaruję dalszą współprace z portalem Fotopolska.eu. Z chęcią wyręczę moderatorów w ich zadaniach. Mam nawet pewien pomysł. Wywalcie koledze Esski to co skopiował z Internetu, czyli większość (ja bym usunął tego użytkownika ale nie jestem tam gospodarzem). Zostawcie mu tylko zdjęcia i skany, które zrobił sam lub te, których źródła podał poprawnie. Zaoszczędzi to wam w przyszłości sporo pracy. Nie będziecie musieli zgadywać co skąd sobie „pożyczył”. Chyba was jednak na takie proste i uczciwe postawienie sprawy nie stać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz